Je bent niet ingelogd. De nieuwsbrief bevat mogelijk gebruikersinformatie, dus deze wordt mogelijk niet correct weergegeven.

Handige weetjes

Handige weetjes

Handige weetjes 

In deze nieuwsbrief brengen we je een aantal handige weetjes om je te ondersteunen bij je dagelijkse werkzaamheden in OnView.

 

R&V Checklist

Waarom zit er een verschil in de R&V?

Sinds januari 2018 maakt elke bewindvoerder een R&V over het gehele vermogen van de cliënt. Er wordt verantwoording afgelegd over de beheer-, betaal-, spaar- en opgeheven rekeningen. De OnView servicedesk medewerkers helpen graag om te kijken of het een technische fout betreft, waarom een verslag niet kloppend is. 
In 99,9% van alle gevallen is het op te lossen met deze checklist. Aangezien de OnView servicedesk medewerkers geen boekhoudkundige achtergrond hebben en vooral getraind zijn in het begeleiden van alle gebruikersvragen rondom de OnView softwareapplicaties en niet op de hoogte zijn van de inhoud van dossiers, dragen zij geen verantwoordelijkheid voor het oplossen van o.a. een R&V. Het is daarom niet mogelijk om een R&V telefonisch te laten beoordelen, omdat onze medewerkers nu eenmaal ook tijd nodig hebben om zich te verdiepen in een R&V. 


De checklist kan je vinden bij het vraagteken linksonder in het verslag, klik op het vraagteken om deze in een nieuw venster te openen.

Of klik op de volgende link: R&V checklist

 

 

R&V Foutmelding MSNP verplicht gegevens

Op het moment dat je de foutmelding krijgt 'Het datumveld ‘Aanmelddatum’ en 'Het datumveld ‘Datum akkoord’ voor MSNP verplicht is' en er zijn geen schulden meer aanwezig, kan dit verschillende oorzaken hebben:

 - Schuld staat op afgelost, maar er is een mutatie geweest in het jaar van de R&V periode.

De mutatie kun je dan aanpassen naar het jaar ervoor of als schuld opvoeren in de R&V als deze in dat jaar is afgelost.

 

       - Schuld is afgelost, maar er is te veel afgelost, waardoor je een negatief saldo hebt.

      Hierbij ziet de R&V het nog steeds als schuld, alleen zal de eindstand niet overeenkomen met de beginstand. Je dient een mutatie uit te voeren, waardoor het af te lossen bedrag op €0 komt te staan. Zolang deze niet op €0 staat, zal deze in de R&V naar voren blijven komen. Dit dien je aan te passen op dossierniveau en niet in de R&V zelf, de R&V blijft deze foutmelding anders geven.

 

 

 

Let op: Alles wat betrekking heeft op de R&V en je in een dossier registreert komt in de R&V naar voren. Aanpassingen dien je dus in het dossier te doen en niet in de R&V. 

Haal na wijzigingen in het dossier in de R&V bij het betreffende tabblad de gegevens opnieuw op wanneer nodig.


 

ING Spaarrekening inlezen

Een spaarrekening van ING heeft een apart rekeningnummer, dit begint altijd met een letter. Door het rekeningnummer met de letter op te voeren in OnView bij Rekeningen kan je de spaarrekening inlezen. Let op: bij ING staat er een spatie tussen de letter en de cijfers. De spatie dien je in OnView weg te laten. Het BIC nummer blijft hetzelfde.


Zie afbeelding: De Rand blijft rood kleuren, maar opslaan geeft geen problemen.



Ook het inlezen van de spaarrekening kan je via ING op dezelfde manier doen als de beheerrekening. De spaarrekening dien je te koppelen voor de R&V.

 

Ankersaldo ING opvoeren

Bij het opvoeren van ING-rekeningen dien je een startsaldo in te geven, zodat OnView het juiste saldo kan weergeven. Dit noemen ze het ankersaldo. Het ankersaldo kan je ingeven op de volgende wijze: 

Klik op het blauwe saldo bedrag van desbetreffende rekening. Onderstaand scherm komt dan tevoorschijn: 


 

Vervolgens klik je op herberekenen. Geef het saldo hier in, vanwaar OnView opnieuw moet gaan rekenen, voor en/of na deze datum. Vervolgens herbereken je het saldo door op de blauwe pijltjes te klikken.

 

Dossier overzetten

Naast het formulier dien je ook de beschikking aan te leveren op advies van de Rechtbank. Hiermee kan de medewerker van OnView controleren of het dossier naar het opgegeven bewindvoerderskantoor overgezet mag worden. OnView wil middels dit overzetproces fraude proberen te voorkomen.  

Huidige bewindvoerder: 

  • Zet het dossier wat overgezet gaat worden NIET op afgesloten. 

 

Het invullen van het overzetformulier: 

  • De huidige bewindvoerder noteert het dossiernummer wat hij/zij gebruikt in OnView op het overzetformulier. 

  • De huidige bewindvoerder geeft aan of de acties en/of notities mee moeten gaan naar de nieuwe bewindvoerder. 

  • De huidige bewindvoerder noteert de naam van de cliënt. 

  • De huidige bewindvoerder geeft de manier van digitaal archiveren weer op het formulier. 
    Let op! De documenten in de eerste 5 dossiers worden door ons overgezet. Zijn het meer dan 5 dossiers dan kun je de documenten zelf doorsturen naar de nieuwe bewindvoerder (hiervoor kan ook bij ons een cliëntexport worden aangevraagd). 

  • De administrator/ OnView beheerder ondertekent het formulier. 

 

Nieuwe bewindvoerder: 

  • Maak op voorhand GEEN nieuw dossier aan en zeker GEEN rekeningnummer(s). Het is namelijk niet mogelijk om een bestaand dossier toe te voegen aan een door u aangemaakt nieuw dossier. 

 

Het formulier voor het overzetten van dossiers download je via deze link: formulier verzoek overzetten dossiers

Kennisdatabase

Wist je dat wij in OnView een menu-item met alle handleidingen hebben? In deze handleidingen worden alle onderdelen in OnView uitgelegd. Je kunt deze vinden door rechtsboven naar Tools te gaan en daar vind je in het uitklapmenu, het menu-item handleidingen. 

Hierin vindt je veel nuttige informatie en FAQ's.

 

 

Onze OnView Servicedesk bereik je door een e-mail te sturen naar helpdesk@onview.nl. Voor sneak previews en meldingen vanuit de Servicedesk, kun je ons ook volgen via Facebook. Alle updates en wijzigingen ontvang je via onze Nieuwsbrief. 

 

Deze mail is automatisch aangemaakt. Het is dus niet mogelijk om op deze mail te reageren.

OnView B.V.
Tijvoortsebaan 9a
5051 HJ Goirle
013-7200999

facebooktwitteryoutube